2017 December 16, Saturday

Legyen a kezdőlapom!

KÖZÉLETI TÁRSASÁGOK SZABAD HÁLÓZATA
Főoldal · Témák · Letöltések · Saját Beállítások · Fórum · Top 20 · Archívum · Eseménynaptár · 
Arcél - kortársaink arcképcsarnoka A közelmúlt fontos eseményei!Háttér - információk, tényekItt és most -  közérdekü írásokOlvasólámpaBudapest
Postánk
Időjárás
Lapajánló
Ütköző
Szavazás
Médiabox
Esszék
Fotógaléria
Választás
Kultúra
EU hírek
Könyvespolc
Vitasarok
Blogháló
Kincsestár
Év-Napok
Választási
hangulatjelentés
Örökzöldik
Horoszkóp
NolBlog
Pályakezdők
CzeNaSav
TOVÁBBI ROVATAINK
Eseménynaptár
Meghívók
Magyar Posta Zrt.
GNL: 68 akkor és azóta
Soha többé ...
ROMA CHARTA
Cigánykérdés 2009-2010
KÉK VIRÁG NYILATKOZAT
PP-Klubháló Fotóalbum
Miniszterelnöki Hivatal támogatásával
Nyugdíj , nyugdíjreform

NYUGDÍJHELYZET
Eü Európában
Lapzsemle
Történetek Polgárról
Nyögetek
GMO
Vitasarok
Esszék
Ütköző
Szabadegyetem
Rózsa András
Kisember a nagyvilágban
B L O G H Á L Ó
Felhasználók Blogjai
Fórum
EU-Hírek
EP Hírlevél
Év-napok
Kincsestár
Kaján Naptár
Örökzöldik
Könyvespolc
Klubok
Pallas Páholy 1993
Pallas Páholy Egyesület dokumentumai
Fotógaléria
Klubháló FM
Audio-video

KÖNYVRENDELÉS

Új Alapszabály

Amiket ajánlunk

Amiket ajánlunk
A NÉPSZAVA HÁZHOZ JÖN
Ha már hajnalban olvasni akarja,
ha elfogyott az újságosánál,
ha régi példányt keres,
vagy épp' messze jár a világban,
itt mindig megveheti a napilapot
Ha csak mazsolázna belőle,
itt cikkenként is vásárolhat

Médiabox

Magyar Diplo

Linktár

Belépés/Regisztráció
Felhasználónév

Jelszó

Új tag ITT regisztrálhatja magát.

Számláló
Összesen
19218023
találatot kaptunk az oldal indítása óta: 2004 szeptember 1

Támogatóink


Amiket ajánlunk

Impresszum
Lapigazgató-főszerkesztő: Dr. Gáspár István
Általános főszerkesztő helyettes: Zöldi László
Főszerkesztő helyettes: Böjte József
Főmunkatársak: Bodor Pál,  Marik Sándor,  Szekeres István.
Technikai szerkesztők: Gáspár Péter,  Prikrillné Erős Ildikó.
Munkatársak:Balogh Zsuzsa, Bereczki Gaby, B. Kiss Andrea, Busi Eszter, Buzdor Gabriella, Czehelszki Levente, Cserháti András, Dolhai József, Fehér Attila, Gáll Róbert, Gellén László, Hadas Bianka, Havasi Zsófia, Kalmár Mónika, Kálnai Anita, László Anett, Matey István, Mészáros Tímea, Nagy Attila Zoltán, Nagy Zsófia, Perje Sándor,

Kordiagnosztika

  
BP Urbanisztika: Maholnap Budapestért
Posted on January 27, Friday, 18:09:22
Topic: Budapest Hogyan tovább?!
A főváros jelenéért és jövőjéért elkötelezett vendégek voltak a Ma-Holnap Közéleti Vitaklub januári vendégei: a futurisztikus elképzeléseket is lelkesen üdvözlő művészettörténész-főszerkesztő, és a fejlesztési tervek megvalósíthatóságára vállalkozó város-politikus.
Bencsik Gyula tudósítása.


A cikk teljes szövege... Katt ide!!!
Még több cikk az archivumban... Katt ide!!!


Bevezetőjében Böjte József klubvezető bemutatta az est vendégeit, Molnár Gyulát, Újbuda szocialista polgármesterét, akivel kapcsolatban ismeretes, hogy neve felmerült, mint a párt esetleges főpolgármester-jelöltje, valamint Bojár Iván Andrást, az Octogon című építészetkritikai folyóirat főszerkesztőjét. Mindkettejüket arra kérte, ismertessék Budapest jövőjével kapcsolatos elképzeléseiket, terveiket, szerintük hogyan lehetne ezt a várost érdekesebbé, szebbé, élhetőbbé, fontosabbá tenni.
Molnár Gyula első és legfontosabb alapvetésként fővárosi elkötelezettségét, szeretetét említette. A második alapvetés, hogy a nehézségek ellenére Budapest lüktető nagyváros, az intézmények, kórházak, iskolák működnek. Harmadikként a polgármester kiemelte annak fontosságát, miként lehet a városfejlesztéshez meglévő energiákat koncentrálni. „Ma van 23 kedves fejlesztési övezet, a polgármesterek a maguk lokális fejlesztéseit így-úgy elvégzik, de ez az egész nem áll össze várossá.” Mint mondta, Prága ebből a szempontból előttünk jár.
A jövőkép kapcsán Molnár Gyula utalt arra a sokféle vízióra, amelyek megvalósítatlanul és szinte nyom nélkül enyésztek el, mint például a világkiállítás gondolata a nyolcvanas évek végén. Aztán jött a kilencvenes évek számos koncepciója, például, hogy London vagy Frankfurt mintájára Budapest lehetne a régió pénzügyi központja, de logisztikai központtá is szerettünk volna válni Amszterdamhoz hasonlóan. Mindezekből semmi sem lett. Az elmúlt másfél esztendőben a pártok mindegyike nagyszabású Budapest-programmal állt elő, de egyik sem határozza meg karakteresen, hogy a város a kultúra, az innováció, netán újra a pénzvilág központja kíván-e lenni. Ezt a nagyszabású Podmaniczky-terv sem határozza meg.
A polgármester szerint a közeljövő legfontosabb feladatai közé tartozik a város közlekedésének rendbe tétele. A következő kormánynak és városvezetésnek mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy két új Duna-híd épüljön, hogy elkerülő utak létesüljenek, tehát akinek nincs dolga a városban, annak ne kelljen bejönnie. Aki viszont már itt tartózkodik, az kényelmesen és gyorsan tudjon közlekedni a saját járművével vagy hatékony tömegközlekedési eszközökkel. Növelni kell az autómentes övezetek számát a város belsejében. Több P+R parkolót kell kialakítani az ehhez szükséges tömegközlekedési infrastruktúrával. Fejleszteni kell a dunai közlekedést is. Persze mindezen változásokat, fejlesztéseket fokozatosan tartja Molnár Gyula megvalósíthatónak.
Másik prioritásként a rendteremtést emelte ki az előadó. Rendet kell tenni az aluljárókban közbiztonsági és tisztasági szempontból egyaránt. Ha a fenti alapvetéseknek megfelelően indul el a városfejlesztés, elindulhat Budapest új arculatának kialakítása.
A 3000 milliárdos Podmaniczky-tervben az említett programpontokból számos kivitelezhető a következő években. Az óbudai Gázgyár vagy a Közraktár környékének kiépítése jelentősen változtatna a városképen, de a poltikus – némiképp hazabeszélve – ide sorolja a Lágymányosi-öböl rendezését is. De megoldandó a belvárosi zsidónegyed házainak felújítása is.
Bojár Iván az elmúlt évben egyfajta szemléletváltást, minőségi fordulatot tapasztal a városról való gondolkodásban. Budapestről, mint infrastruktúrák bonyolult egységéről, mint funkcionális szerveződésről sok szó esett korábban is, ám a város szelleméről és eszméjéről a tavalyi esztendőig nem igen volt nyilvános együttgondolkodás. A Budapest 2010-program – bár nem kapott támogatást – kiváló alkalmat teremtett arra, hogy bizonyos elképzelések, programok megjelenhessenek. Ezzel párhuzamosan zajlott a Szeretem Budapestet-mozgalom pályázata is, és mindkettő a Dunát állította a középpontjába. Bojár szerint a főváros mentalitásában meglehetősen konzervatív, ami korlátja a város versenyképességének. A tavalyi két pályázat bebizonyította, hogy vannak hasznosítható erők a városban, ami reményt adhat a város fejlesztéséhez.
A Szeretem Budapestet-pályázatra közel 100 pályamű érkezett, közel 500-an gondolkoztak azon, hogyan haladjon tovább a főváros. A hagyományos urbanisztikai elképzelések helyett inkább egy Budapesthez fűződő mentális viszony fejeződött ki a pályaművekben.
Bojár Iván egyetértett az előtte felszólaló Molnár Gyulával abban, hogy a politikai döntések rendkívül széttartóak, pedig jó esélyei lennének annak, hogy a legkisebb anyagi ráfordítás mellett igazán kreatív módon fejlődhessen a főváros; a szellemi muníció, a lelkesedés adott. Jó, hogy van a városnak fejlesztési terve. A főszerkesztő a politikusok kreativitását hiányolja, a kezdeményező képességet és a bátorságot.
Az előadó ezt követően képeken szemléltette, milyen tervek érkeztek be a Szeretem Budapestet-pályázatra, legalábbis közülük néhányat a Duna intenzív hasznosítására vonatkozóan. Elsőként egy vízibusz-dizájnt tekinthettek meg az egybegyűltek azzal a térképpel együtt, melyen a majdani vízibusz-állomásokat is feltűntették az alkotók. Maguk a járművek azon elgondolások alapján épülnének, mint amit a londoni taxik és emeletes buszok jelentenek Angliának: vagyis egy leendő Budapestre jellemző kuriózum igényével. Bojár úgy tudja, a városban már megjelentek a projekt iránt érdeklődő esetleges befektetők. A másik díjnyertes elképzelés a Várkert-bazár és a pesti Vigadó között ívelő gyaloghíd terve. A gyalogosoknak és kerékpárosoknak építendő átkelőhely eredetileg Bojár Iván terve volt évekkel ezelőtt; ő egy S-alakú hidat álmodott a folyóra. A mostani elképzelés egy fonott hídszerkezet, amely megvalósulása esetén akár városi szimbólummá is válhatna (akár a vízibuszok).
Böjte József az előadások után köszöntötte a közönség soraiban helyet foglaló Gy. Németh Erzsébetet, az MSZP fővárosi képviselő-csoportjának vezetőjét, valamint Bakonyi Tibor főpolgármester-helyettest, és teret engedett a városról való közös diskurzus kibontakozásának.

Bencsik Gyula
5828

 
Kapcsolódó linkek
· Adatok: Budapest Hogyan tovább?!
· Írta: Bencsik Gyula


A legolvasottabb cikk a következő kategóriában: Budapest Hogyan tovább?!:
Az önkormányzati reform szükségességéről


Article Rating
Average Score: 4
szavazat: 2


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat


Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj és lépj be!
Belépés/Regisztráció: Klikk ide >> | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a szerzők tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.



- www.klubhalo.hu - A Közéleti Társaságok Szabad Hálózata cím:1054. Budapest, Alkotmány u. 15. Telefon/Fax: 06­/1/311-8027 e-mail: szerkesztoseg@klubhalo.hu Lapigazgató-főszerkesztő:dr Gáspár István a Pallas Páholy-KLUBHÁLÓ Egyesület titkára.


Általános főszerkesztő helyettes: Zöldi László, Főszerkesztő helyettes: Böjte József, Főmunkatársak: Bodor Pál, Marik Sándor, Szekeres István. Technikai szerkesztők: Gáspár Péter, Prikrillné Erős Ildikó,  Rendszergazda: (Vincze, Czibóka és Dracsay Bt., e-mail: info@vcd.co.hu)


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.00 Seconds